1.1/2 PS - 3. 1/2 PS - 1.1/4 HP - 1.1/2 hk "Pony"

1904 - 1927
NSU begyndte i 1905 at offentlligøre de første to-cylindrede modeller til racing. Racing maskiner blev populære. I 1909 opnåede Lingenfelder i Los Angeles, Verdensrekord (124 km / t) med NSU 7 1/2 HK. Det var begyndelsen til ​​eksport til USA. Store resultater blev rapporteret til England, selv i Afrika, Frankrig, Spanien, Rusland og Kina. Neckarsulm opnået mange sejre. Udviklingen gik hurtig og fra 1911 gik man fra remtrækket til to-cylindrede touring model via et kædetræk.

Neckarsulmer 7 PS Rennmaschine. 1904-1905
Neckarsulmer motorcyklen havde i 1904, for første gang en tohjulet motorracing med en kapacitet på 7-9 hk. Den havde en to cylinder fire takts motoren i V-form en vand kølesystem og var på 907 ccm .
 



De 9 hk blev overføres direkte via bælte til baghjulet så de kunne overføres med fuld effekt på banen, sadlen placeret direkte over baghjulet, det var stor hjælp til føreren til de store væddeløb. Styret havde en strømlinet og aerodynamisk kørestilling. For første gang en NSU motorcykel med front-fjeder.

2-cylinder i V-form, fire takt, vandkøling 907 ccm.  9 hk ved 2000 rpm
Transmission: direkte, remtræk.  Starter: skubbe. Bælte hjul. Egenvægt: 95 kg
Brændstoftank kapacitet: 9 liter. Tophastighed 20 km/t

N.S.U. 7 1/2 PS Rennmaschine
  1908-1910
Motor: 2-cylinder V-formet, fire takt, 1004 ccm Effekt: 10 hk ved 2000 rpm, Transmission: direkte, fladskærms-remtræk Starter: skubbe. vægt: 110 kg. Tophastighed:. 110 km / t
Fås også som model 6 hk med 793 ccm. Den som amerikanske Lingenfelder satte verdensrekord i Los Angeles 124 km/ t

N.S.U. 7 1/2 PS Rennmaschine   1911-1918
Motor: 2-cylinder V-formet, fire takt, 904 ccm Effekt: 12 hk ved 2000 rpm, Transmission: direkte, kædetræk Starter: skubbe. vægt: 130 kg. Tophastighed:. 120-130 km/t