N.S.U  8PS / 6 PS / 4 PS / 502 T/S


NSU 8 PS 1914-1921

Den sidste udvikling før 1914, var i sin egenskab at hver NSU bygget motorcykel, havde omkring 10-12 hk, her på en 1.000 ccm twin-cylinder kæde drevet, tre-trins gearkasse. En ny ting var også den mekaniske NSU dryp olie smøring. Det løb gennem et drop, den afmålte mængde olie, 01 i 01-beholder til en mekanisk drevet stempelpumpe, som transporteres ind i motoren.

NSU 8 PS 1914-1921
2-cylindret V-fire takt,
Slagvolumen: 996 ccm
Effekt: 10-12 hk 2000/min
kædetræk
Egenvægt: 140 kg
Tophastighed:. 100 km / t



NSU 8 PS 1921-1927
2-cylinder V form
996 ccm, fire takt
12 hk .3500 rpm
 3-gear kædetræk
155 kg Tankindhold: 12 liter
Tophastighed: 100 km / t

NSU 6 PS  1924-27

2-cyl. i V-form
743 ccm fire takt
11 hk ved 3500 rpm;
3-trins, kædetræk
Tophastighed: 90 km / t

NSU 4 PS / 502 T/S  1924-27

Fra 1924 kom den populære 4-hk 2-cylindret med kædetræk. Ændret og videreudviklet især motorsmøring system med en ny olie pumpe med en skrue drev, med den nødvendige mængde olie itakt med motorhastigheden steg.

2-cyl. V, firetakts motor, 498 ccm
502 T: 11 hk 3500 rpm
502 S: 12 hk 4000 rpm
3-gear, kædetræk,
Kick-start
166 kg (502 S: 134 kg)
9 liter
80 km / t
(502 S: 105 km / t)