NSU 351 / 500 / 600 SS  1935-38

NSU hyrede William Moore fra Norton, da der var samarbejdsvanskeligheder, så Moore flyttede til NSU i 1929. Kort efter han var ankommet til Neckarsulm, blev NSU SS 500 produceret. Hjertet i SS 500 motoren var motorakslen, den havde Moore udviklet i 1927 uden for sin arbejdstid fra Norton, og var en videreudvikling af den legendariske Norton CS -1 -motor. Den blev brugt i modeller 500 SS & 600 SS. Chassiset komponenter var i første omgang primært fra de britiske leverandører. Efter at flere dele var sat i større produktion til SS 500, blev 500 SS nu tilbudt til privat personer.
Til hverdagskørsel var 500 SS motoren for dyrt og for følsomme, derfor designede Moore en ny sporty fire-takts serien, det blev 501 OS i 1932 .



SS modeller fra 1935-1938, blev udviklet fra den engelske NSU chefdesigner Walter William Moore Derfor er sandsynligvis også derfor, at der blev brugt engelske dele f.eks, hubs Webb-gaffel og Enfield SS modeller.
SS blev opkaldt efter den britiske racerkører Tom Bulluos. NSU "Bulluos" version af 500´er SS ser ved første øjekast ud som en OSL.
SS modeller er meget sjældne og derfor bekostlige

NSU 351 SSR:
1-cylindret, opretstående-aksel
Slagvolumen: 346 ccm Effekt: 25hk (1935), 31hp (1937), 160 km / t

NSU 500 SS - 501  SS
1-cylindret, opretstående-aksel
Slagvolumen: 494 cc Effekt: 20 hk ved 4.800 rpm
Maksimal hastighed: 130 km / t
Serie: 1931-1934

NSU 601 SSR
601SSR, 597 ccm, 33,5 hk, 43,3 hk (siden 1937) 160 km / t, fra 1935 til 1938 SS opkaldt NSU "Bullus" efter den engelske NSU racerkører Tom Bulus