NSU 201 ZD / ZDL / ZD PONY / ZDB. 1934-1940

Motorcykler med to-takts motorer blev en vigtig marked, at kunne tilbyde motorcykel til 30'erne til små penge. "ZD" serien er løbende blevet videreudviklet, så modellen navne er forvirrende væsentligste forskel på de modeller, ZD og ZDL, den sidste havde en separat gearkasse. Forskelle i detaljer er flg:


201 ZD. 2 udstødningsrør flg ændringer kan de andre modeller kendes på.
201 ZDL:
  2 udstødningsrør, forseglet primær kæde, med en omdrejningstæller
201 ZD Pony
. 2 udstødningsrør, ingen speedometer, block motor, åben kæde fald, kæde i oliebad (1934), bagerste hjulaksel, Noris-belysning, store forlygter, switch er ikke længere batteri tænding, men i forlygterne.
201 ZDB: 2 side værktøjsetuier, støddæmpere med gummi elementer på baghjulstrækket (1936) kontrol Damper (1937), større brændstoftank, med sorte sidepaneler, forgaffel forstærkes.
Gældende for alle modeller:
 
1 cylinder - to takts motor, 198 ccm
6,5 hk (7 hk fra 1936) maks. hastighed 75-85 km/ t Produceret fra 1934 - 1940 i ca 81.000 stk.