Historien om NSU Knallert.

I begyndelsen af ​​30'erne i Tyskland var der et behov for mere bekvem og hurtigere måde at bliv transporteret på, man ønskede at blive motoriseret.

NSU havde også anerkendt dette i 1931 og bragte en cykel med hjælpemotor motor på markedet. Det var den første motorcykel i masseproduktion. Navnet til denne model blev: NSU Motosulm.

NSU var hurtig med sin introduktion på IFMA '53 med at vise det nye køretøj, en knallert, som skal erstatte udtrykket af den lovgivende "cykel med hjælper motor" for folket .
På trods af kun 1,4 hk, og senere 1,7 hk , og med et forbrug på mindre end 2 liter benzin pr 100 km, er flot selv i dag 2013 , 60 år senere. Det var den mest økonomiske  og den nemmeste måde at blive motoriseret på.
Det blev hurtigt en stor succes og i 1954 havde de fremstillet,  100.000 NSU Quickly´er.
Quickly var for de mange mennesker, der tidligere kørte cykel, dermed indbegrebet af tekniske og økonomiske fremskridt i 1950'erne. Den oprindelige model blev bygget fra efteråret 1953, blev udviklet i 1955 og fik følgeskab af Quickly S (special) og siden af ​​den tidligere model N (normal). Quickly S gav en ekstra sidestøtte, speedometret i lampen, side stænkskærm kanter og krom fælge.


I 1958 blev en lovkrav fjernet på 26 "hjul som bla Quickly Cavallino havde, en sporty model med italiensk flair. Quickly T kom i 1959. I 1960 kom den sporty "TT" derefter i 1961, den eneste kickstarter model af "TT / K" . Modellerne "TT" og "TT / K" blev indstillet efter blot et års byggeri. Der forblev den tidligere introducerede "S 23" og "S23 / 2", "T" model og den grundlæggende model "N", som nu havde 23" hjul.
 
Alle havde - uanset om det var sportsmodel eller "N" version - den 1,7-hestekræfter motor, med en to-eller tre-trins gearkasse.
NSU sakkede mere og mere bagud i 50 ccm markedet. Strategien var nu at NSU ville væk fra de tohjulede, og over til de firehjulede. Så sent som i 1962 blev Quick 50 udviklet , en knallert eller nogen mener en motorcykel, men det var med 4,3 hk og 70 km/t i tophastighed i den nye og stærkt konkurrencepræget motorcykel på markedet.
 
Cirka 1.500.000 stk  NSU Quickly´er blev bygget , derfor er denne model, eller kan være en af ​​de mest succesfulde knallerter nogensinde.