NSU TTS   1967 - 1971

Den 20 Februar 1967 startede produktionen af ​​den første NSU 1000 TTS. Indtil opsigelse af produktion i 1971, der nåede at blive bygget 2402 stk TTS.
Bilen var udformet som en konkurrence køretøj.

Allerede ved premieren var NSU Prinz 1000 blev den set af mange mennesker som for langsom, så ønsket om en mere sportslig udgave var velkommen.
Nu da NSU TTS kom på market som en mere sporty model, var der nu en mulighed for at gøre NSU Prinz 1000 til en mere konkurrencedygtig bil.

 

Forudsætningerne for dette var til rådighed, fordi der i udformningen af ​​NSU er blevet aktiveret med sine roterende, fire-cylindret motor placeret på tværs, dengang en af ​​de mest moderne hæk-motor biler, der blev bygget på det tidspunkt.

Med en oprindelig pris på 7500 DM for en NSU TTS, blev den inden for en prisgruppe, som en mellem sedan. TTS var i 1967 den lille, men utrolig hurtigt legetøj, som var opnåelig for de fleste. Enestående ydeevne og relativt lave vedligeholdelses-omkostninger og så en mindre, men kraftfulde bil.

Motor: 4-cylindret, 4-takts på række.
Slagvolumen: 996 ccm. 70 hk ved 6100 rpm